|
Recyklovaná pohádka byla realizována ve školním roce 2006/2007 jako součást projektu JPD3 – Environmentální výchova.
Výstupy z projektu a průběh jeho realizace byly prezentovány v rámci projektu Média tvořivě. Recyklovaná pohádka byla realizována jako mezipředmětový a meziročníkový projekt s cílem poukázat na možnosti jednotlivce v procesu recyklace.
Recyklace je technologicky velmi náročnou záležitostí a není v silách jednotlivce navrátit materiál v upravené podobě zpět do oběhu spotřeby.Běžný člověk spíše zkoumá daný předmět, zda by se nedal využít k dalšímu učelu (kelímek na tužky, krabička na šroubky, miska pod květináč…). To vše činí na základě kvality materiálu, tvaru předmětu a hledá nové upotřebení věci. |
|
|
Ukázka figurek vytvořených z odpadových materiálů.
Mezipředmětové vztahy:
- výtvarná výchova
- výpočetní technika
- český jazyk
- občanská výchova
- environmetální výchova
- mediální a multimediální výchova
|
Výtvarná výchova – žáci 9. ročníku vytvořili z odpadového materiálu (kelímků, plastových lahví, novin…) konstrukci pohádkové bytosti. Tvar domodelovali pomocí novin a tapetovacího lepidla.
Český jazyk – žáci I. stupně si prohlédli vystavené pohádkové bytosti a jejich úkolem bylo vymyslet a napsat svůj pohádkový příběh, ve kterém si zahrají alespoň čtyři vystavené bytosti.
KNIHA POHÁDEK DRÁČKA RECYKLÁČKA
Občanská výchova – žáci 9. ročníku si vybrali příběh malého spisovatele a připravili si smlouvu na poskytnutí autorských práv na literární námět.
Informační a komunikační technologie – žáci 9. ročníku vytvořili počítačové zpracování pohádky v PowerPointu.